Szépségápolási termékek, amelyek pattanásokat okozhatnak!
![pattanások, mitesszerek-Néhány szépségápolási termék, amitől több pattanásunk lehet!](/storage/article/pattanas.jpg)
Az alapozó felvitelére az elmúlt években az ecseten kívül rengeteg alternatíva jelent meg. Ezek között azonban, van jó pár, amik hosszútávon inkább problémát okozhatnak az egészséges bőrkép megtartásában. A legtöbb alapozási terméket szivacs formájában árusítják, 5 évvel ezelőtt pedig, ezek a kiegészítők beauty blender néven robbantak be a kozmetikai piacra. A szivacsok rendszerint tojás alakúak és víz hatására könnyedén változtatják a méretűket is.
Az egyetlen probléma velük az, hogy bár sebbenzinnel és semleges illatú tusfürdővel tisztíthatóak, de így is, a szivacs szöveteiben nagyon könnyedén megtapadnak a szennyeződések. Ezek később az alap felaplikálásakor a baktériumokat is átviszik az arcbőrre. Nem is feltétlenül kell sebes, pattanásos arccal rendelkeznünk, a szennyeződések ezen felül is gondot okozhatnak hosszabb távon. A pattanások elleni küzdelem így, egy véget nem érő körforgásban csúcsosodik ki.
A koreai piacról indult útjának az úgynevezett alapozó cushion, ami egy tükrös kompakt púderhez hasonlít leginkább. Ezek nagy előnye, hogy krémes állaggal rendelkeznek és egy kerek, ujjbedugós szivaccsal kaphatóak. A szivacs mellett a nagyobb probléma az, hogy a termékbe zárt anyag vizes bázisú és egy levegős szivacs közé van befolyatva a krém is. Ezáltal könnyen és viszonylag hamar megromlik és a baktériumok szintén elszaporodhatnak benne gondot okozva az előre megtisztított bőrön.
Az arckrémek összetevőit is minden esetben érdemes végigböngészni és a könnyedebb formulával rendelkező termékeket választani, ugyanis a rosszabb minőségű változatok is okozhatnak nem várt aknékat, amik aztán napokig vagy akár hetekig is képesek az arcunkon díszelegni. A legjobb az, ha alkohol - és illatanyagmentes formulát választunk és a termék INCI-je sem túl hosszú. Ezt a fajta problémát is viszonylag könnyű kiszűrni, ha a rutinunkba apránként vezetjük be az új termékeket, lehetőleg egyesével.